پیگیر مطالبه کارگران بی‌آرتی تبریز از اداره کار هستم – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش
خبرنگار مهر،
مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه امروز در واکنش به جریانات اخیر در رابطه با مشکلات حقوق کارگران مسیر بی
آرتی در جمع خبرنگاران گفت: کنترل بلیط و شارژ مسیر بی
آرتی به صورت حجمی به بخش خصوصی
واگذار شده است.

ایمان غنی زاده افزود: قرارداد با شرکت
ایمن مکان در
اسفند ماه سال گذشته
پایان یافته بود و با توجه به شیوع ویروس کرونا، تمدید قرارداد با شرایط جدی‌تری منعقد شد.

وی ادامه داد: چندین بار گلایه کندی کارگران مسیر بی
آرتی را شنیده بودیم که خود ما نیز پیگیر مشکلات آنان بودیم؛ در مصاحبه انجام گرفته این مطلب را عنوان کرده بودم که با وجود هیئت مدیره و شرکت ایمن مکان، دخالت بنده بی مورد است و هرگز رضایت
مندی کارگران از حقوق کم را اعلام نکرده بودم؛ در مورد کارگرانی که برای یک شرکت خصوصی با حقوق
کم کار می‌کنند نمی‌توانم دخالت کنم که چرا حقوق کم و یا زیاد می‌گیرید.

وی بیان کرد: اگر کارگری در شرکت واحد اتوبوسرانی پیدا شود که بر خلاف قانون کار حقوق می‌گیرد حاضر به پاسخگویی در مراجع قضائی هستم.

غنی زاده گفت: مرجع رسیدگی به شکایت کارگران مربوط به اداره کار می‌باشد که با پیگیری میزان شکایات کارگران به شرکت ایمن مکان افزایش یافته است.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه افزود: موضوع شفاف سازی خواسته قلبی من است که مراحل
قرارداد و انعقاد آن را باید شخصی که
قرارداد را
انعقاد کرده است پاسخگو باشد و پیمانکار باید حقوق کارگران را طبق قانون کار پرداخت کنند.

وی با اشاره بر اینکه شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز
شرکتی نیمه دولتی بوده که وابسته به شهرداری می‌باشد بیان کرد: شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز دارای ۷۶۸ دستگاه اتوبوس فعالیت می‌کند.

وی با توجه به اینکه عمر مفید اتوبوس‌، ۱۰ ساله می‌باشد افزود: اتوبوس‌های
کلانشهر تبریز بیش از عمر مفید بوده است که با توجه به وضعیت اقتصادی، تحریم، واردات ماشین و قطعات با مشکلات برخورد کرده است.

به گفته مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه، مدیریت زمان و هزینه با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، شفاف سازی امورات شرکت واحد از جمله واگذاری به شرکت‌های خصوصی، نوسازی ناوگان و
هوشمند سازی اتوبوسرانی از جمله استراتژی و هدف‌های شرکت اتوبوسرانی تبریز و
حومه است.

وی ادامه داد: با مقایسه انجام گرفته، ۵۰ درصد از هزینه‌های حوزه مدیریت کاهش یافته است و در مورد هوشمند سازی با توجه به زمان بر بودن اقداماتی انجام گرفته است.

وی اضافه کرد: ۲۰ ایستگاه مسیر بی
آرتی با اعلان مسیر ایستگاه بی
آرتی به صورت پایلوت
انجام گرفته است.

وی با توجه به ضرورت هوشمند سازی ۵ پایانه اصلی در
کلانشهر تبریز گفت: هوشمند سازی شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه تا پایان سال جاری اتمام خواهد یافت که با نصب اپلیکیشن، مسیر اتوبوس‌های بی
آرتی مشخص خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت پیش آمده و تعطیلی اتوبوسرانی به مدت ۴۵ روز با شیوع ویروس کرونا مشکلات درآمد و حقوق رانندگان و کارگران مواجه شدیم که با حمایت اعضای شورای شهر و شهردار
کلانشهر تبریز، در طی ۱۵ روز گذشته توانستیم مبلغ ۵۰۰ هزار تومان به حساب شخصی آنان و بدون دخالت پیمانکاران واریز شده است.

وی با اشاره بر وجود جایگاه سوخت در شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز افزود: با شیوع ویروس کرونا اتوبوس‌ها و ایستگاه‌های موجود در
کلانشهر تبریز توسط معاونت خدمات شهری به صورت روزانه ضدعفونی می‌شوند.

وی با راه اندازی سامانه خدمات پرسنلی و صرفه
جویی در مصرف کاغذ افزود: راه‌اندازی کارت‌های اتو شارژ تا پایان سال جاری اتمام خواهد یافت و طبق توافق نامه موجود، ۴۵۰ دستگاه اتوبوس و در صورت مجوز انجام خواهد گرفت.

غنی زاده گفت: در سال جاری بازسازی ۲۰۰ دستگاه اتوبوس انجام گرفته است و دوره‌های آموزشی نیز در حال ادامه است.

وی با تأکید بر اینکه پیمانکار باید حقوق کارگران را پرداخت کند گفت: در طی جریانات اخیر خواستار این شدم که قبل از پرداخت صورت وضعیت باید لیست کلیه کارگران و پرداخت حق بیمه آنان را مشاهده کنم و تا اینجا از حق و حقوق کارگران دفاع کرده‌ام.

وی با اشاره بر فعالیت ۱۳۰ کارگر در مسیر بی
آرتی افزود: کارگران مربوط به شرکت واحد نبوده و با شرکت خصوصی ایمن مکان فعالیت می‌کنند؛ پرداختی‌های موجود از طریق صورت وضعیت انجام می‌گیرد و حقوق کارگران در اولویت قرار دارد.

غنی زاده در پایان بیان کرد: با توجه به عدم واریز حقوق کارگران و افزایش شکایت علیه شرکت ایمن مکان، اداره کار و هم چنین بنده از طریق اداره کار پیگیر پرداخت هر چه زودتر کارگران هستم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *